Γραφείο Εκπαίδευσης

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

Τα ρομπότ παίζει

για μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού

Τι είναι τα ρομπότ; Από πού κατάγονται; Τι μπορούν να κάνουν; Υπάρχουν ρομπότ στην χώρα μας; Επιπλέον ερωτήματα, πολλές απαντήσεις και νέες αναζητήσεις θα γεννηθούν για το παρελθόν, παρόν και μέλλον της ρομποτικής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα ρομπότ παίζει».

Διάρκεια

Συνολική Διάρκεια εκπαιδευτικού προγράμματος: 150’
Ωράριο: 9.30-10.45 κ 10.45-12.00

Ημέρες

Ημέρα Διεξαγωγής: Κάθε Τρίτη
Έναρξη: 10/10/2017 - Λήξη: 29/5/2018

Χωρητικότητα

Έως 50 παιδιά την ημέρα, 25 ανά πρόγραμμα

Σκοπός

Τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με ένα από τα πιο αξιόλογα και αναγνωρίσιμα ερευνητικά κέντρα της χώρας μας και να γνωρίσουν το πολύπλευρο έργο του μέσα από τον κόσμο των ρομπότ του.

Στόχοι

  • Να αγαπήσουν την επιστήμη της Ρομποτικής
  • Να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στην παρατήρηση, την έρευνα και τη χρήση της τεχνολογίας
  • Να ψυχαγωγηθούν σε έναν χώρο που για πολλούς από τους ενήλικες προκαλεί δέος

Σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα

Ο εκπαιδευτικός μας μπορεί να συνδέσει το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα με τα μαθήματα της γλώσσας, της ιστορίας, της γεωγραφίας, των μαθηματικών και της φυσικής.

Πριν την επίσκεψη

Προτείνουμε στον εκπαιδευτικό να προετοιμάσει τους μαθητές του πριν την επίσκεψή του στον χώρο μας συμβουλευόμενος κάποιες προτάσεις που του κάνουμε. Με αυτόν τον τρόπο η προσμονή των παιδιών όχι μόνο γίνεται μεγαλύτερη αλλά τα παιδιά αφομοιώνουν πιο εύκολα τα νέα ερεθίσματα που προσλαμβάνουν κατά τη διάρκεια της σχολικής τους επίσκεψης.

Γράφουμε τι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη ρομπότ;

Μπορούμε να δείξουμε στην τάξη εικόνες από ρομπότ και μη και τα παιδιά να καταλάβουν ποια είναι και ποια δεν είναι.

Να τους κάνουμε τις παρακάτω ερωτήσεις και να μας απαντήσουν με ένα ναι ή όχι;

Τα ρομπότ είναι μηχανές; Ναι

Πρέπει να έχουν φορητά μέρη; Ναι

Οι άνθρωποι τους λένε τι να κάνουν μέσα από μια σειρά οδηγιών που ονομάζεται πρόγραμμα; Ναι

Χρειάζονται τηλεχειριστήριο για να λειτουργήσουν; Όχι

Τι μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος που δεν μπορεί να κάνει ένα ρομπότ;

Τι μπορεί να κάνει ένα ρομπότ που δεν μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος;

Ζωγραφίστε το δικό σας ρομπότ.

Περιγράψτε τη ζωή ενός ρομπότ που θα ζούσε στο σπίτι μας για να μας κάνει τη ζωή καλύτερη.

Παράλληλη δράση

Στα πλαίσια της δράσης, διεξάγεται παρουσίαση / επίδειξη τεχνολογιών διεπαφής εγκεφάλου-υπολογιστή. Οι συμμετέχοντες μαθητές λαμβάνουν βασικές πληροφορίες για τη λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου και ανακαλύπτουν διάφορους περιορισμούς του μέσα από παιχνίδια και έξυπνες ψευδαισθήσεις. Επίσης ενημερώνονται σε εισαγωγικό επίπεδο ως προς τον τρόπο που η εν λόγω διεπαφές μπορούν να καταγράψουν, αναλύσουν και χρησιμοποιήσουν την εγκεφαλική δραστηριότητα.

Η επίδειξη περιλαμβάνει τη διεξαγωγή αγώνων “Mental Pong”, όπου οι παίκτες θα χρησιμοποιούν τις διεπαφές εγκεφάλου-υπολογιστή για να διαγωνιστούν σε ένα παιχνίδι ping-pong στον υπολογιστή, κινώντας τις ρακέτες τους με τη σκέψη.

Μετά την επίσκεψη

Κάθε σχολική επίσκεψη είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για τον εκπαιδευτικό να τη χρησιμοποιήσει προς όφελος των μαθητών του για περαιτέρω ενασχόληση με τους διδακτικούς του στόχους μέσα στη χρονιά.

Ανάλογα με τη θεματική που είχαν τα παιδιά στην ιστορική αναδρομή για τη ρομποτική, μπορούν να κάνουν τα εξής:

    Να βρουν ταινίες με πρωταγωνιστές ρομπότ και να δουν αποσπάσματα

    Να πάρουν συνέντευξη από κάποιο μέλος της ομάδα Roboskel του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε Δημόκριτος και αυτή να μπει στην εφημερίδα της τάξης

    Να γίνει μια έκθεση με εικόνες ρομπότ που έχουν βρεθεί στο διαδίκτυο.

    Να ασχοληθούν με την αρχαία ελληνική τεχνολογία και τις εφευρέσεις της.

Να σχεδιάσουν το δικό τους ρομπότ με τη βοήθεια διάφορων λογισμικών όπως Scratch, Wedo, Mindstorms κ.α και να συμμετέχουν σε πανελλήνιους διαγωνισμούς.

Να επισκεπτούν τις παρακάτω ιστοσελίδες: