Τι είναι τα ρομπότ; Από πού κατάγονται; Τι μπορούν να κάνουν; Υπάρχουν ρομπότ στην χώρα μας; Επιπλέον ερωτήματα, πολλές απαντήσεις και νέες αναζητήσεις θα γεννηθούν για το παρελθόν, παρόν και μέλλον της ρομποτικής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα ρομπότ παίζει».
Συνολική Διάρκεια εκπαιδευτικού προγράμματος: 120’
Ωράριο: 9.30-10.30 κ 10.30-11.30
Ημέρα Διεξαγωγής: Δεν θα είναι διαθέσιμα για τη σχολική χρονιά 2021-2022
Έως 24 παιδιά την ημέρα, ανά πρόγραμμα
Τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με ένα από τα πιο αξιόλογα και αναγνωρίσιμα ερευνητικά κέντρα της χώρας μας και να γνωρίσουν το πολύπλευρο έργο του μέσα από τον κόσμο των ρομπότ του.
Αγώνες Mind Pong – Διεπαφές εγκεφάλου-υπολογιστή
Οι συμμετέχοντες μαθητές λαμβάνουν βασικές πληροφορίες για τη λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου μέσα από παιχνίδια και έξυπνες ψευδαισθήσεις. Στα πλαίσια της επίδειξης οι μαθητές καλούνται να χρησιμοποιήσουν μία συσκευή διεπαφής εγκεφάλου-υπολογιστή για να κινήσουν εικονικά αντικείμενα με τη σκέψη τους, καθώς και να διαγωνιστούν σε ένα παιχνίδι ping-pong στον υπολογιστή κινώντας τις ρακέτες τους με τη σκέψη.
Ο εκπαιδευτικός μας μπορεί να συνδέσει το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα με τα μαθήματα της γλώσσας, της ιστορίας, της γεωγραφίας, των μαθηματικών και της φυσικής.
Προτείνουμε στον εκπαιδευτικό να προετοιμάσει τους μαθητές του πριν την επίσκεψή του στον χώρο μας συμβουλευόμενος κάποιες προτάσεις που του κάνουμε. Με αυτόν τον τρόπο η προσμονή των παιδιών όχι μόνο γίνεται μεγαλύτερη αλλά τα παιδιά αφομοιώνουν πιο εύκολα τα νέα ερεθίσματα που προσλαμβάνουν κατά τη διάρκεια της σχολικής τους επίσκεψης.
Γράφουμε τι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη ρομπότ;
Μπορούμε να δείξουμε στην τάξη εικόνες από ρομπότ και μη και τα παιδιά να καταλάβουν ποια είναι και ποια δεν είναι.
Να τους κάνουμε τις παρακάτω ερωτήσεις και να μας απαντήσουν με ένα ναι ή όχι;
Τα ρομπότ είναι μηχανές; Ναι
Πρέπει να έχουν φορητά μέρη; Ναι
Οι άνθρωποι τους λένε τι να κάνουν μέσα από μια σειρά οδηγιών που ονομάζεται πρόγραμμα; Ναι
Χρειάζονται τηλεχειριστήριο για να λειτουργήσουν; Όχι
Τι μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος που δεν μπορεί να κάνει ένα ρομπότ;
Τι μπορεί να κάνει ένα ρομπότ που δεν μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος;
Ζωγραφίστε το δικό σας ρομπότ.
Περιγράψτε τη ζωή ενός ρομπότ που θα ζούσε στο σπίτι μας για να μας κάνει τη ζωή καλύτερη.
Κάθε σχολική επίσκεψη είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για τον εκπαιδευτικό να τη χρησιμοποιήσει προς όφελος των μαθητών του για περαιτέρω ενασχόληση με τους διδακτικούς του στόχους μέσα στη χρονιά.
Ανάλογα με τη θεματική που είχαν τα παιδιά στην ιστορική αναδρομή για τη ρομποτική, μπορούν να κάνουν τα εξής:
Να βρουν ταινίες με πρωταγωνιστές ρομπότ και να δουν αποσπάσματα
Να πάρουν συνέντευξη από κάποιο μέλος της ομάδα Roboskel του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε Δημόκριτος και αυτή να μπει στην εφημερίδα της τάξης
Να γίνει μια έκθεση με εικόνες ρομπότ που έχουν βρεθεί στο διαδίκτυο.
Να ασχοληθούν με την αρχαία ελληνική τεχνολογία και τις εφευρέσεις της.
Να σχεδιάσουν το δικό τους ρομπότ με τη βοήθεια διάφορων λογισμικών όπως Scratch, Wedo, Mindstorms κ.α και να συμμετέχουν σε πανελλήνιους διαγωνισμούς.
Να επισκεπτούν τις παρακάτω ιστοσελίδες: