Πως μπορεί να συνδέεται η Οδύσσεια, το ιριδίζον χρώμα των φτερών των εντόμων, οι ιδιότητες αυτοκαθαρισμού των φύλλων του λωτού, και τα "κολλώδη" πόδια της σαύρας «γκέκο» με τη Νανοτεχνολογία; Η Νανοεπιστήμη ένα μεγάλο και συναρπαστικό πεδίο σπουδών που περιλαμβάνει στις επεξηγήσεις της «μυστηριώδη» φαινόμενα, τα οποία προσφέρονται για διερευνητικές δραστηριότητες και προκαλούν το ενδιαφέρον, έρχεται να δώσει απαντήσεις.
Μέσα απο τη γνωριμία με το nano, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν τον φυσικό κόσμο, τις διαδικασίες της επιστήμης και της μηχανικής, και τους τρόπους αλληλοσύνδεσης της κοινωνίας και της τεχνολογίας.
Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα περιστρέφεται γύρω από τέσσερις θεματικούς άξονες σε σχέση με το επιστημονικό πεδίο της Νανοτεχνολογίας:
1) Το nano - μέγεθος και ιδιότητες,
2) Η μελέτη του nano και η δημιουργία μικροσκοπικών πραγμάτων - εργαλεία και τεχνικές,
3) Το nano και οι νέες τεχνολογίες - έμπνευση από το nano στη Φύση,
4) Το nano ως μέρος της κοινωνίας και του μέλλοντός μας.
Η προσέγγιση των ενοτήτων είναι δομημένη πάνω στην ενεργό συμμετοχή των παιδιών μέσω μιας σειράς περιαμάτων που συνοδεύουν τις υπο διαπραγμάτευση ενότητες.
Συνολική Διάρκεια εκπαιδευτικού προγράμματος: 140’
Έναρξη: Νοέμβριος 2023
25
Η Νανοτεχνολογία αποτελεί μια τεχνολογία αιχμής και κύριος σκόπος μας είναι να συμβάλλει στην ανάπτυξη ενός διεπιστημονικού περιβάλλοντος μάθησης που θα έχει νόημα για τους μαθητές και τις μαθήτριες, δηλαδή θα σχετίζεται με τις εμπειρίες τους και τα προσωπικά τους βιώματα
Διαθεματική σύνδεση του προγράμματος με τα γνωστικά αντικείμενα της Χημείας, Φυσικής, Βιολογίας και Τεχνολογίας
Μια γιγάντια ΝΑΝΟμαχία!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας θα παίξουν ένα παιχνίδι ερωτήσεων που θα τους εισαγάγει στο νανόκοσμο και θα τους φέρει σε μια πρώτη επαφή με το πολυεπίπεδο έργο του Ινστιτούτου Νανοεπιστήμης και Νανοτεχνολογίας του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε «Δημόκριτος»!
Διάρκεια: 50' λεπτών περίπου
Η επίσκεψη μπορεί να αποτελέσει μια καλή αφορμή για τον εκπαιδευτικό και τους μαθητές και τις μαθήτριες να αναπτύξουν διερευνητικά πρότζεκτ κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, τα οποία θα συμβάλλουν στην περαιτέρω κατανόηση και σύνδεση της επιστήμης με την κοινωνία και τη ζωή.